Contacteer ons

Redactie Kanaal Z
Medialaan 1 1800 Vilvoorde
Tel: 02 255 37 08
info@z-nieuws.be

Advertising
Christel Veris
Tel: 02 467 56 65 Fax: 02 467 57 57
christel.veris@roularta.be

De NV Belgian Business Television beheert de televisiezenders Kanaal Z / Canal Z, en is een initiatief van de Belgische beursgenoteerde Roularta Media Group. Kanaal Z / Canal Z verstrekken onafgebroken nieuws over bedrijven, economie en financiën: 24 uur op 24 uur kostbare informatie voor uw business of uw beleggingen. Via de tickerbalk onderaan het scherm krijgt de kijker bovendien constant geactualiseerde beursinformatie: de koersen van de belangrijkste Belgische, Europese en Amerikaanse aandelen, de evolutie van de voornaamste indexen, en de headlines van het nieuws, heet van de naald. Een sterke programmering zorgt er tijdens de week voor dat iedereen aan zijn trekken komt: naast het dagelijkse journaal en beursnieuws zijn er ook special interest magazines.

Tijdens het weekend worden actuele kwesties uitgediept in debatten met bedrijfsmensen en politici. De sterkte van de zender is zijn uitzending in lusvorm waardoor iedereen kan kijken op het tijdstip dat hem het beste uitkomt. Kanaal Z en/of Canal Z zitten in het zenderaanbod van zowat alle kabelmaatschappijen in hun respectieve taalgebieden. Ook in het digitale aanbod zijn ze terug te vinden : bij Belgacom TV (via ADSL), bij Telenet Digital TV (via de kabel), en bij TV Vlaanderen (via satelliet)

Op www.kanaalz.be kunnen de programma's van Kanaal Z op elk moment van de dag in "streaming video" bekeken worden. De surfer krijgt er eveneens een voortdurende update van het belangrijkste politieke en economische nieuws.

Het Team

Uitgever
Belgian Business Television
NV Raketstraat 50 - 1130 BRUSSEL

Netmanager
Alex Coene

Administratie
Joris Van Cauwenberge
02/467 57 69

Techniek
Michel Wittebolle

Chef nieuws
Kris Vera

Redactie
Ilse De Winne
Gunter Huyghe
Véronique Goossens
An Hofman
Stijn Wuyts
Ellen Vermorgen

Redactie assistentie
Sabine Droesbeke
Jens Leen

Wat betekent het logo PP?

Het PP-logo wijst kijkers op productplaatsing in programma's Bij productplaatsing komen merken of producten in televisieprogramma's voor, dit in samenspraak met de zender. Met dit logo willen we de kijkers duidelijk wijzen op de aanwezigheid van productplaatsing in onze programma's. Sinds 1 september 2009 wordt door de Vlaamse omroepen eenzelfde icoon gebruikt om aan te tonen dat de uitzending productplaatsing bevat. Het PP-logo verschijnt aan het begin en einde van programma's die productplaatsing bevatten, en na eventuele onderbrekingen.